Råd & støtte:

Arbejdsmiljørepræsentant

Hvad er en arbejdsmiljørepræsentant? Arbejdsmiljørepræsentanten (AMR) deltager i arbejdsmiljøorganisationen, repræsenterer alle inden for det område, som arbejdsmiljøgruppen skal dække og bliver valgt af sine kolleger fra området.

Alle medarbejdere, der arbejder over 10 timer ugentligt har valgret, inklusiv elever, vikarer, løst ansatte, afløsere og praktikanter.

Kom med i nyt netværk for arbejdsmiljørepræsentanter

Målet med det nye netværk for arbejdsmiljørepræsentanter, oprettet i 2017, er at få et klart billede af de arbejdsmiljøproblemer, der er på urmagernes og optikernes arbejdspladser, og få sat fokus på, hvad vi kan gøre for at forebygge og arbejde med problemerne.

Vi vil også tilbyde arbejdsmiljørepræsentanterne uddannelse, så de er bedre klædt på til deres hverv og til de dialoger, de skal have med både arbejdsgivere og kollegaer.

Er du valgt som arbejdsmiljørepræsentant på din arbejdsplads, så send en mail til os på uol@forbundet.dk med dit navn og oplysninger om, hvor du arbejder.

Ud over at du vil blive tilbudt uddannelse og blive tilbudt at være en del at arbejdsmiljørepræsentantnetværket, er det også vigtigt, at vi får dig registreret som arbejdsmiljørepræsentant, så din ansættelse bliver beskyttet i henhold til de regler, der er for tillidsvalgte.

Ny arbejdsmiljørepræsentant

Er du ny arbejdsmiljørepræsentant? Eller trænger du bare til at få opdateret din viden? Så er der hjælp at hente i Videncenter for Arbejdsmiljøs emneindgang for nye arbejdsmiljø-repræsentanter.