25. apr. 2025

Bliv klogere på at håndtere kundekonflikter

Flere og flere oplever desværre konflikter og grænseoverskridende adfærd fra kunder, når de er på arbejde. Branchefællesskaber lancerer en ny kampagne med film og råd.

Arbejdsmiljø
Billede til nyheden Bliv klogere på at håndtere kundekonflikter
Den nye kampagne fra BFA kan hjælpe dig med at håndtere kundekonflikter. Foto: Shutterstock

Branchefællesskaberne for Handel, Finans og Kontor og Branchefællesskaberne for Transport, Service og Turisme gået sammen om en kampagne med en række film, gode råd og tips, der sætter fokus på at forebygge og håndtere konflikter og grænseoverskridende adfærd i mødet med kunder.

Tre små film giver råd til konflikthåndtering

Som en del af kampagnen er der udviklet tre korte og lettilgængelige film i samarbejde med konfliktrådgiver Jesper Bastholm Munk. Filmene sætter fokus på hvert sit konkrete og handlingsrettede råd:

  • Smit med ro

  • Skab kontakt

  • Hjælp hinanden

Rådene er udviklet, så de kan bruges på tværs af brancher, erfaring og aldersgrupper.

Du kan se filmene her

Her finder du også tips til at arbejde med konflikthåndtering i hverdagen og link til materialer om konflikthåndtering.

Derudover er der produceret en varm og humoristisk kampagnefilm, som henvender sig direkte til kunderne, og uden løftede pegefingre opfordrer dem til at reflektere over deres adfærd. Den del af kampagnen er rettet mod kunderne og vil køre hen over foråret.

Læs mere om kampagnen og find de 3 råd her

Relaterede nyheder