Hvad gør jeg hvis jeg ikke får min løn?
Hvis din arbejdsgiver har problemer med at betale din løn på grund af coronakrisen, så kontakt først din arbejdsgiver og dernæst fagforeningen.
Foto: Shutterstock
27. marts 2020

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke får løn?

Coronakrisen er hård ved virksomhederne, og Serviceforbundet – Urmagerne og Optikerne forudser, at flere virksomheder kan få svært ved at betale regningerne. Det kan desværre også betyde, at lønnen udebliver.

Hvis ikke du får din løn som forventet, skal du reagere straks. Det skal du for at sikre, at du kan få erstatning for din løn af Lønmodtagernes Garantifond, hvis din arbejdsgiver går konkurs.

Du skal sende en mail til din arbejdsgiver, hvori du skriver, at du ikke har modtaget din løn, og at den skal gå ind på din konto inden 3 hverdage.

Herefter kontakter du din fagforening.

 


Forslag til tekst i mailen til din arbejdsgiver:

”Jeg kan se, at min løn for april måned ikke er gået ind på min konto som forventet. Jeg beder dig derfor indbetale den manglende løn inden tirsdag den 5. maj 2020 kl. 12.00. Hvis lønnen ikke er på min konto der, vil jeg give sagen videre til min fagforening.”

Sæt uol@forbundet.dk på som cc i mailen.


Artiklen er opdateret 28. april 2020 kl. 16:15.

Vigtige nyheder

Chefoptikerne er ikke glemt

Overenskomstforhandlingerne for chefoptikere ansat i F.A. Thiele A/S og Profil Optik Butikker A/S genoptages 8 juni.

Læs mere her